مجله تندرستی

سیب قرمز بهترین سیب برای سلامتی

سیب قرمز

شاید این جمله را بارها از انسان ها و رسانه های مختلف شنیده باشید که، با خوردن روزی یک سیب دیگر به پزشک نیاز پیدا نخواهید کرد. و همیشه سلامت خواهید بود. این جمله از خواص های بی شمار سیب برای سلامتی انسان نشات گرفته است. سیب قرمز از از خواص درمانی بسیاری برای سلامتی انسان برخوردار است. سیب قرمز یکی از بهشتی ترین میوه های دنیاست. که معمولا تمامی مردم جهان از آن استفاده می کنند. از جمله میوه هایی که تقریبا همه با خواص آن تا حدودی آشنا هستند و از آن روزانه استفاده می کنند، سیب است.  طبع سیب گرم و تر است. در ادامه قصد داریم شما را با خواص درمانی سیب بیشتر آشنا کنیم.

خواص سیب برای سلامتی

  • نتایج سنجش میزان آنتی اکسیدان های موجود در هشت نوع سیب نشان می دهد سیب قرمز  حاوی بیشترین غلظت این مواد شیمیائی تقویت کننده سلامتی است
  • آنتی اکسیدان های موجود در پوست سیب قرمز، شش برابر میزان آن در گوشت آن است.  این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین سی است و مصرف پوست سیب، سموم بدن را دفع می کند و مانع از فاسد شدن پروتئین در روده می شود 
  • از فواید سیب قرمز می توان به خاصیت ضد سرطانی بودن آن اشاره نمود. این میوه از بدن در برابر سلول های سرطانی محافظت می نماید. همچنین با مصرف سیب با پوست میتوان بدن را در برابر سرطان کولورکتال نیز محافظت نمود. همچنین از آنجایی که سیب قرمز دارای فیبر قابل توجهی می باشد. می تواند کلسترول های بد بدن را از بین ببرد. که در نهایت موجب جلوگیری از بالا رفتن فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی می شود.
  • از آنجایی که سیب دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. استفاده از سیب قرمز می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید. همچنین ویتامین C موجود در سیب دارای خاصیت ضد التهابی می باشد. و از بروز بیماری های فصلی در بدن جلوگیری می نماید.
  • آب سیب دارای فلاونوئید است. که از بروز آسیب به سلول های مغزی جلوگیری می کند. همچنین در صورت آسیب دیدگی سلول های مغزی به بهبود آنها کمک می نماید. که در نهایت موجب جلوگیری از ضعف حافظه و بیماری آلزایمر می شود. از دیگر فواید سیب قرمز مبارزه با رادیکال های آزاد است. که در نهایت موجب جلوگیری از بیماری دیابت می شود.
  • پکتین موجود در آن نقش کلیدی در پایین آوردن میزان کلسترول بد خون دارد
  • مصرف منظم سیب، احتمال بروز سرطان ریه را ۵۰درصد کاهش می دهد
  • برای هضم غذا مفید است و مانع از یبوست می شود.
  • سرشار از آهن است و گلبول های قرمز را در بدن افزایش می دهد.
  • مصرف روزی یک لیوان آب سیب که سرشار از ماده مغذی ضدالتهابی و آنتی اکسیدان است، علایم آسم را رفع می کند.
  • پکتین در سیب، نیاز بدن به انسولین را برطرف می کند، بنا بر این برای بیماران دیابتی مفید است.
  • سیب از سلول های مغز در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند و سرانجام مانع از بروز بیماری آلزایمر می شود.
  • از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مخرب خورشید محافظت می کند.
  • بهترین زمان خوردن سیب، اول صبح یا پس از ورزش توصیه می شود زیرا انرژی زاست.

خواص سیب برای سلامتی

 

سیب برای لاغری

سیب قرمز برای لاغری بسیار موثر است. زیرا استفاده از سیب قرمز می تواند موجب احساس سیری بلند مدت تری شود. به همین دلیل می تواند موجب سوخت و ساز بیشتر بدن شود. که در نهایت موجب چربی سوزی بدن و کمک به کاهش وزن می شود. مصرف روزی حداقل ۳عدد سیب باعث کاهش وزن افرادی که رژیم غذایی دارند، می شود. زیرا این میوه پرآب دارای فیبر و کم کالری است.

خواص سیب برای پوست

سیب قرمز یکی از انواع میوه هایی است که می تواند موجب شفافیت و درخشان تر شدن پوست صورت شود. همچنین سیب می تواند پوست را در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظ نماید. از دیگر فواید سیب قرمز برای پوست، می توان به آبرسانی به پوست اشاره نمود. همچنین با استفاده از ماسک سیب می توانید از بروز چین و چروک صورت جلوگیری کرده و در صورت وجود آنها را رفع نمایید. و در نهایت از سیب می توان به عنوان یک تونر فوق العاده برای پوست استفاده نمود.

مصرف سیب قرمز در بارداری

استفاده از میوه و سبزیجات در دوران بارداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سیب قرمز یکی از مهمترین و بهترین میوه ها در دوران بارداری است. استفاده از سیب در دوران بارداری از ابتلا جنین به بیماری های آسم و خس خس سینه پس از تولد جلوگیری می کند. از طرفی سیب قرمز حاوی آهن است. از همین رو می تواند از بروز بیماری کم خونی در دوران بارداری جلوگیری نماید. 

همچنین سیب با خاصیت سم زدایی می تواند بدن را از سموم پاکسازی نماید. سیب دارای مقادیری فیبر می باشد. که می تواند به هضم بهتر غذا در این دوران کمک نماید و از بروز یبوست نیز جلوگیری نماید. ویتامین c موجود در سیب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین کربوهیدرات های سیب می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین نماید.

 از طرفی خیلی از مادران باردار به دلیل اسیدی شدن معده و یا بالا رفتن فشار خون در این دوران، دچار سوزش سر دل می شوند. استفاده از سیب قرمز می تواند این سوزش ها را درمان نماید. از طرفی برای محکم شدن استخوان بندی جنین بدن مادر نیاز دارد تا، کلسیم بیشتری را در این دوران دریافت نماید. 

استفاده از سیب در تامین این کلسیم بی تاثیر نخواهد بود. همچنین سیب خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. از همین رو می تواند سلامت روده را حفظ نماید و نفس کشیدن را در ماه های آخر بارداری راحت تر نماید. اما باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از سیب، به دلیل بالا بودن کالری آن می تواند موجب افزایش وزن جنین و مادر شود.