مجله تندرستی

انگور انرژی زا و پرفایده

انگور انرژی زا

انگور با توجه به تنوعی که در طعم دارد، از طرفداران بسیاری برخوردار است. طبع انگور با توجه به انواع متفاوتی که دارد، متنوع است. انگورهای عسگری دارای طبعی سرد هستند. نوع کشمشی آن دارای طبعی گرم هستند. به طور کلی این میوه معمولا با تمامی مزاجها سازگاری دارد. این میوه دارای خواص فراوانی می باشد. که در ادامه می خواهیم شما را با آنها بیشتر آشنا کنیم.

فواید انگور برای سلامتی

از خواص انگور برای ریه می توان به خاصیت رطوبت رسانی این میوه به ریه ها و پاکسازی ریه ها اشاره کرد. زمانی که ریه کاملا مرطوب باشد، از بروز بیماری آسم و تنگی نفس جلوگیری می کند. همچنین این میوه دارای مس، آهن، منگنز و مواد مغذی بسیاری است. که می تواند به تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک نماید.

 اسید نیتریک موجود در انگور موجب می شود تا لخته شدن خون در بدن رخ ندهد. و در نهایت می تواند از بروز بیماری های قلبی  در بدن جلوگیری نماید. از طرفی آنتی اکسیدان های موجود در این میوه می تواند به کاهش کلسترول های بد در خون و کاهش فشار خون در بدن کمک نماید. افرادی که دچار سردرد های میگرنی می شوند. می توانند با خوردن آب انگور به صورت ناشتا درد خود را تسکین دهند.

مصرف انگور خستگی را برطرف می‌کند و به دلیل داشتن پتاسیم برای برطرف کردن ضعف بدن مفید است. انگور برای سلامت قلب، ریه و کلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است، و مصرف آب انگور تازه می‌تواند یبوست که عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بوی بد دهان را از بین برد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

انگور دارای آنتی اکسیدان و خاصیت پاک کنندگی بدن می باشد. از همین رو استفاده از آن می تواند موجب حفاظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد و عفونت ها شود. به همین دلیل است که، این میوه می تواند به بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم سازد.

خواص انگور برای پوست

استفاده از انگور مانند یک معجزه برای حفظ لطافت و نرمی پوست عمل می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه از پوست در برابر پرتو های مضر آفتاب محافظت می نماید. و استفاده از آب آن برای پوست های آفتاب سوخته بسیار موثر است. همچنین انگور می تواند پوست را انعطاف پذیر نماید و از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کند. از طرفی انگور موجب از بین رفتن آکنه و جوش های پوستی می شود.

فواید انگور

انگور و لاغری

انگور دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیاری است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از بروز التهابات به درون بدن جلوگیری می نماید. همچنین آب فراوان این میوه در کنار کالری کم، موجب ایجاد سیری بلند مدت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود. از طرفی موجب کاهش اشتها و چربی سوزی بیشتری می شود. که در نهایت به کاهش وزن و جلوگیری از نفوذ چربی های اضافی درون بدن منجر می شود.

 

مصرف در بارداری

انگور دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی می باشد. به همین دلیل استفاده از آن در دوران بارداری می تواند بسیار موثر واقع شود. زیرا استفاده از آن باعث جلوگیری از عفونت بدن و سرماخوردگی در دوران بارداری می شود. ویتامین A موجود در انگور تاثیر مستقیمی بر چشم های جنین دارد. از همین رو می گویند افرادی که کودکان چشم رنگی می خواهند، در دوران بارداری از آین میوه استفاده نمایند. 

همچنین وجود اسید فولیک در انگور از بروز معلولیت های لوله های عصبی جنین در دوران بارداری جلوگیری می نماید. همچنین موجب می شود کودک پس از تولد دارای سیستم عصبی قوی تری باشد. از طرفی استفاده از این میوه به تنظیم فشار خون و کلسترول مادر در این دوران کمک می نماید. 

مادرانی که دارای بیماری آسم و یا نفس تنگی هستند. بهتر است استفاده از این میوه را در دورانی بارداری فراموش نکنند. همچنین آب فراوان موجود در این میوه از بروز یبوست در دوران بارداری جلوگیری می کند. از طرفی استفاده از برگ این میوه می تواند از خونریزی رحم در این دوران به طور جدی جلوگیری نماید. استفاده از این میوه به تقویت سیستم عصبی مادر در این دوران نیز کمک می نماید. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این میوه می تواند آسیب رسان باشد.