مجله تندرستی

گریپ فروت و رابطه اش با سلامتی

گریپ فروت

میوه گریپ فروت با ابعاد کمی بزرگ تر از پرتقال شبیه به آن است. این میوه درونی به رنگ های سفید، صورتی و قرمز دارد و طبع آن سرد است. این میوه دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان می باشد، از جمله خواص های این میوه می توان به کمک به لاغری، کاهش قند خون، کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، بهبود سرماخوردگی و … اشاره نمود. از طرفی این میوه سرشار از فیبر و آهن می باشد. در ادامه آنها را بررسی خواهیم نمود.

.

فواید گریپ فروت برای سلامتی انسان

گریپ فروت برای لاغری بسیار مفید است. زیرا با قرار گرفتن در رژیم غذایی می تواند چربی سوزی قوی باشد و به کاهش وزن کمک نماید. همچنین به دلیل فیبر بالایی که دارد، موجب بهبود عملکرد روده می شود. از همین رو از جذب چربی جلوگیری می کند. در نهایت موجب لاغری می شود.این میوه بسیار انرژی زا بوده و با تنظیم متابولیسم بدن از افزایش وزن جلوگیری می نماید.

.

خواص گریپ فروت برای فشار خون

با توجه به این موضوع که گریپ فروت فاقد کلسترول می باشد، می تواند جریان خون و سلامت شریان ها را بهبود بخشد. همچنین از انباشته شدن خون در رگها جلوگیری می کند. به همین ترتیب می تواند از بروز فشار خون بالا در افراد جلوگیری نماید. از طرفی این میوه با کاهش فشار خون می تواند از بروز بیماری های قلبی و عروقی نیز جلوگیری نماید.

.

فواید گریپ فروت برای سرماخوردگی

از آنجایی که گریپ فروت دارای مقادیری از ویتامین c می باشد. می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید. که این امر با حفظ سلامتی بدن از مبتلا شدن فرد به بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی جلوگیری می کند. همچنین این میوه دارای خاصیت سم زدایی از بدن می باشد. که استفاده روزانه از آن می تواند بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی را بهبود بخشد. 

.

کنترل دیابت

گریپ فروت گلیسمی بسیار کمی دارد. از همین رو می تواند میزان قند خون را کنترل و تنظیم نماید. همچنین با کاهش حساسیت انسولین می تواند به کنترل دیابت نوع ۲ کمک نماید.

فواید گریپ فروت برای سلامتی انسان

خواص گریپ فروت برای زود انزالی

از آنجایی که میوه گریپ فروت دارای آرژنین می باشد، استفاده از آن مانع از ترشح های انزالی زود هنگام می شود. به همین دلیل است که، استفاده منظم و مکرر از گریپ فروت می تواند زود انزالی را درمان نماید. البته نکته ای که در مصرف این میوه باید مورد توجه قرار گیرد، این میوه نباید در کنار داروهای ویاگرا مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین اگر از این داروها استفاده می کنید، از مصرف این میوه پرهیز نمایید. زیرا ممکن است موجب اختلالات دارویی گردد.

.

بهبود چربی خون

از آنجایی که گریپ فروت سرشار از ویتامین c، پتاسیم، کلسیم، آهن، فولات و فیبر می باشد. قدرت بسیار بالایی در سوزاندن چربی های اضافی بدن دارد. همین امر موجب می شود تا این میوه علاوه بر خاصیت چربی سوزی و لاغری، بتواند میزان چربی خون را نیز در بدن کنترل نماید. استفاده از گریپ فروت هایی که درون آنها صورتی و قرمز می باشد، می تواند تاثیر بسیار قوی تری بر روی کنترل فشار خون داشته باشد.

.

خواص گریپ فروت برای پوست

یکی دیگر از خواص بی نظیر این میوه تاثیرات آن بر روی پوست می باشد. از آنجایی که این میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مختلف می باشد، می تواند در پاکسازی و سلامت پوست بسیار موثر واقع شود. استفاده از این میوه به دلیل فیبر بسیار بالایی که دارد، موجب بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن و جلوگیری از اسیدیته بیش از حد می شود.

گوشت آن مانند یک لایه بردار طبیعی برای پوست عمل می کند. به همین دلیل می تواند موجب شادابی و شفافیت پوست صورت شود. از طرفی افرادی که از خشکی پوست در عذاب هستند. می توانند با استفاده از این میوه به نرمی بیشتر پوست خود کمک نمایند.

همچنین می توان این میوه را به صورت ماسک برای پوست مورد استفاده قرار داد. که می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری نماید. و به صورت یک اسکراب بسیار قوی و بدون عوارض برای پوست، عمل می کند. استفاده از این میوه شما را از لایه بردار های شیمیایی بی نیاز می سازد.

اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.