مجله تندرستی

جلبک کلرلا ولگاریس و سم زدایی بدن

جلبک کلرلا ولگاریس

جلبک کلرلا ولگاریس چیست؟

جلبک کلرلا ولگاریس، یک جلبک تک سلولی است که در آب‌های تازه می‌روید. میزان کلروفیل در این جلبک از هر گیاه دیگری در دنیا بیشتر است. این جلبک میلیاردها سال است که روی کره زمین وجود دارد و یکی از اولین غذاهای موجود در زمین بوده است. کلرلا یکی از سالم‌ترین غذاهاست.

کلرلا حدوداً اواخر قرن ۱۹ میلادی کشف شد. در دهه ۱۹۴۰ ژاپنی‌ها شروع به مطالعه وسیع‌تر درباره آن کردند. شهرت امروزه کلرلا بیشتر مرهون تلاش آن‌ها برای شناخت این جلبک است.
ژاپنی‌ها بیش از آنچه که آمریکاییان ویتامین سی مصرف می‌کنند، جلبک کلرلا می‌خورند. البته کلرلا قوی‌تر از یک غذای کامل یا هر مولتی ویتامین یا مکمل دیگر است.

کلرلا یکی از مواد غذایی است که بیشترین تحقیقات علمی در مورد آن انجام شده است و بنا بر تصمیم ناسا یکی از اولین گیاهانی خواهد بود که در ایستگاه فضایی پرورش داده خواهد شد. تحقیقات در مورد این جلبک توسط دانشمندان، دانشگاه‌ها، صنایع خصوصی و تولیدکنندگان کلرلا انجام شده و تا جایی که به سلامت انسان مربوط می‌باشد، تا به حال حتی یک اثر منفی در مورد آن گزارش نشده است.

.

تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن چگونه است؟

تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن و قسمت های مختلف آن موضوعی است که در علم نوین به صورت جدی و تخصصی بر روی آن تحقیقاتی صورت گرفته است و در این زمینه یافته های قابل توجهی بدست آمده است که برای بشر سودمند بوده و او را به سمت یک زندگی سالم تر و بهتر راهنمایی کرده است. جلبک کلرلا ولگاریس سبز به انگلیسی (Chlorella vulgaris) یک تک سلولی غذایی است که برای موارد مختلف از آن استفاده می شود و از سرده جلبک های سبز تباران می باشد. این جلبک فاقد تاژک بوده و شکل آن نیز کروی و به قطر ۲ الی ۱۰ میکرون است. همچنین این جلبک منبع بسیار خوبی از ترکیباتی مثل پروتئین ها، مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری، رنگدانه ها، کربوهیدرات ها و غیره می باشد و به همین دلیل می توان با مصرف مستقیم و یا غیر مستقیم آن این مواد و ویتامین های مهم را به بدن تزریق کرد و بدنی سالم تر داشت. ما در ادامه این متن تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن و قسمت های مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی از جلبک ها برای موارد مختلف استفاده می شود و می توان جلبک های خوراکی و فرآورده های آنها را مورد مصرف قرار دارد. مهمترین عاملی که باعث می شود از جلبک های خوراکی مثل جلبک کلرلا ولگاریس استفاده شود، پروتئین و دیگر مواد مغذی است. امروزه از این محصول در نقاط مختلف دنیا استفاده می شود و با توجه به محدود بودن منابع غذایی بشر در آینده، پرورش و تولید این محصول به صورت گسترده می تواند تحول چشمگیری در زندگی بشر داشته باشد. البته این محصول تنها خواص غذایی ندارد و به عنوان یک داروی گیاهی نیز شناخته می شود و به همین دلیل گاه از آن در زمره گیاهان دارویی هم یاد می شود. در ادامه متن در این مورد مطالبی ارائه می شود.

کلرلا ولگاریس

خواص جلبک کلرلا ولگاریس و تاثیر آن بر بدن

تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن و سلامتی آن برای موارد مختلف تایید شده است و به همین دلیل در سراسر دنیا علاوه بر استفاده به عنوان یک غذای کامل، برای موارد درمانی مختلف کاربرد دارد. از مهمترین خواص جلبک کلرلا ولگاریس می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سم زدایی از خون و بدن: جلبک کلرلا به دلیل ساختار خود می تواند مواد صناعی و فلزی که بنا به دلایل مختلف جذب بدن شده اند را از خون خارج کند و سم زدایی و به نوعی تصفیه خون انجام دهد.
  • پیشگیری از سرطان: متاسفانه یکی از بیماری های شایع قرن حاضر سرطان است و می توان با مصرف این جلبک به عنوان غنی ترین خوراکی، از بروز سرطان جلوگیری کرد و یا آن را کنترل و درمان کرد. با مصرف این جلبک بدن مقادیر قابل توجهی اینترفرون تولید می کند که برای پیشگیری، کنترل و درمان انواع سرطان مفید است.
  • ترمیم زخم ها: مواد موجود در جلبک کلرلا نقش موثری در ترمیم پوست و جوانسازی آن دارند و به همین دلیل در طب گیاهی از آن به عنوان داروی گیاهی برای درمان زخم ها و همچنین جوانسازی پوست استفاده می شود.
  • درمان کم خونی: تحقیقات نشان داده که یکی دیگر از خاصیت جلبک کلرلا برای درمان کم خونی است و افراد داری کم خونی می توانند با مصرف این محصول به متعادل سازی گلبول های سفید و قرمز خون کمک کرده و کم خونی را درمان نمایند.
  • درمان دیابت: تحقیقات بر روی جامعه های انسانی مختلف نشان داده افرادی که مصرف جلبک کلرلا به عنوان غنی ترین غذا در دستور کار خود داشته اند، توانسته اند در یک دوره مصرف، قند خون خود را به حالت نرمال نزدیک کنند.
  • بهبود زخم معده: مصرف کلرلا به عنوان یک غذای کامل می تواند عوامل دفاعی را در دستگاه گوارش تقویت کرده و با حفظ موسین زخم های معده را درمان کند.
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • ضد آلرژی
  • کاهش کلسترول در خون و کبد
  • کنترل و درمان بیماری های روده و یبوست
  • کاهش وزن و لاغری
  • کنترل و پیشگیری از بروز عفونت ها و ابتلا به ویروس ایدز

مکمل جلبک کلرلا ولگاریس

.

تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن به عنوان قرص و مکمل

تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن گاهی به مصرف قرص و مکمل آن نیز اعمال می شود. کلرلا به عنوان یکی از غنی ترین خوراکی ها و بر عقیده عده ای غنی ترین غذا دنیا، محصولی است که از آن مکمل های غذایی و قرص کلرلا ولگاریس نیز تولید می شود. مکمل کلرلا ولگاریس محصولی است که از این جلبک بسیار مفید و به عبارتی کامل تهیه می شود و به همین دلیل افرادی که بنا به دلایل مختلف نیاز به یک مکمل غذایی دارند می توانند طبق نظر یک پزشک و یا مشاوره تغذیه از آن استفاده کنند. تمامی تاثیرات و خاصیت جلبک در این محصول وجود دارد و به نوعی تهیه مکمل کلرلا ولگاریس تاثیری بر کاهش کیفیت این محصول ندارد. همچنین بنا به ارزش غذایی بالای جلبک کلرلا و خواص درمانی، از این محصول قرص هایی تهیه می شود که برای موارد مختلف کاربرد دارند. قرص کلرلا ولگاریس نیز همان خواص و تاثیرات مکمل را دارد و به همین دلیل می توان از آن برای موارد مختلف استفاده کرد.

تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست و می توان با استفاده از این محصول در سبد غذایی خانواده خود به راحتی مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرد. البته در مورد مصرف این محصول بایستی موارد خاص و مهم را نیز مد نظر داشت که یکی از آنها عوارض جانبی و یا ایجاد حساسیت های ناخواسته است. به همین دلیل توصیه می شود در مرحله اول برای بهره گیری از خواص و تاثیر جلبک کلرلا ولگاریس بر بدن با پزشک معتبر مشورت نمایید و در مرحله دوم این محصول را از برندهای معتبر و دارای گواهی سلامت تهیه کنید تا بتوانید از این محصول و خواص متعدد آن بهترین بازدهی ممکن را دریافت نمایید.

.

کلرلا ولگاریس به عنوان یک مکمل غذایی حاوی؛

  • ۶۰ درصد پروتئین
  • ۱۹ اسید آمینه (۸ اسید آمینه ضروری) مورد نیاز بدن
  • ۳۹ درصد اسید های چرب EPA
  • آنزیم‌ها از جمله آنزیم پپسین برای گوارش
  • سرشار از ۳۰ نوع ویتامین از قبیل A , C , E , B1 , B2 , B3 , B6 , B12 و بیوتین
  • و املاحی نظیر آهن، روی، کلسیم و منیزیم می باشد.
  • از طرفی کلرلا حاوی آنتی اکسیدانهایی نظیر آلفا و بتاکاروتن می باشد که از تشکیل رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند.
  • کلروفیل موجود در کلرلا ۵ تا ۱۰ برابر بیش از سایر منابع می باشد که نقش بسزایی در سم زدایی و کاهش ابتلا به سرطانها دارد.