مجله تندرستی

کاهش سریع وزن

کاهش سریع وزن

متاسفانه استفاده بیش از اندازه از غذاهای آماده و فست فودی، مشغله های فراوان که در نهایت به کم تحرکی منجر می شود. باعث شده است که، امروزه چاقی و اضافه وزن یکی از بزرگترین معضلات فردی محسوب شود. خیلی از افراد به دنبال روش هایی برای کاهش سریع وزن هستند. که در ادامه قصد داریم شما را با برخی از راههای آسان وزن کم کردن، آشنا کنیم. 

 

چگونه لاغر شویم

روش های بسیار زیادی جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارند. که یکی از معمول ترین آنها استفاده از رژیم های غذایی لاغری می باشد. از مزیت های این روش عدم نیاز به زمان برای ورزش کردن می باشد. اما از آنجایی که خیلی از افراد تحمل گرسنگی را ندارند، ممکن است پس از مدتی رژیم لاغری خود را رها نمایند.

برای کاهش سریع وزن بدن، بهتر است برخی از توصیه های پزشکی را جهت لاغر شدن جدی بگیرید. این کار موجب می شود که، زیبایی اندام شما در طولانی مدت حفظ گردد. 

یکی از این روش های کاهش سریع وزن، حذف کردن قند و نشاسته از برنامه غذایی است. این کار موجب می شود تا، فرد احساس گرسنگی کمتری داشته باشد و در نتیجه از مواد غذایی کمتری استفاده نماید. زمانی که از کربوهیدرات و قند استفاده نکنید. بدن شما برای افزایش سوخت و ساز بدن و تامین انرژی مورد نیاز خود، از چربی های ذخیره شده در بدن شما استفاده می نماید. که این کار موجب کم کردن وزن شما می شود. از طرفی کاهش کربوهیدرات بدن، موجب کاهش انسولین در بدن نیز می شود. که همین امر در دفع سدیم و آب اضافی بدن، بسیار موثر است. 

استفاده از منابع پروتئینی از دیگر روش های کاهش سریع وزن می باشد. مصرف مواد پروتئینی میزان سیری بدن را افرایش می دهد. و موجب می شود تا افراد بسیار کمتر از زمان های دیگر از تنقلات استفاده نمایند. از جمله منابع غنی پروتئین می توان به مرغ، گوشت قرمز، ماهی، میگو و همچنین تخم مرغ اشاره نمود. 

از طرفی مصرف سبزیجات نیز، در کاهش سریع وزن بدن، بسیار موثر است. سبزیجاتی که کربوهیدرات بسیار پایینی دارند، می توانند علاوه بر کاهش کالری دریافتی بدن، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز بدن را تامین نمایند. از جمله این سبزیجات می توان به کلم بروکلی، اسفناج، کلم و گوجه فرنگی اشاره نمود.

اگر به دنبال کاهش سریع وزن می باشید، بهتر است از منابع چربی طبیعی مانند روغن زیتون و روغن آووکادو به جای روغن های نباتی استفاده کنید. همچنین سعی کنید از ورزش غافل نشوید. درست است که برای وزن کم کردن استفاده از ورزش الزامی نمی باشد. و فقط با استفاده از رژیم غذایی می توان به وزن ایده آل خود رسید. اما ورزش کردن می تواند این روند کاهش وزن را سرعت بخشد و از طرفی در عضله سازی و حفظ زیبایی اندام بسیار موثر است.

 

کاهش سریع وزن

روشهای آسان کاهش سریع وزن

سعی کنید روز خود را یک صبحانه، با پروتئین بالا شروع کنید.

اگر عادت به میل کردن آب در وسط غذا دارید. سعی کنید حدودا نیم ساعت قبل از شروع غذا، آب بخورید. این کار موجب می شود تا، علاوه بر کاهش حجم غذا، در حین غذا خوردن نیز به آب نیاز نداشته باشید. آب خوردن میان غذا موجب می شود تا، بیش از نیاز بدن غذا میل کنید، که همین دلیلی بر افزایش وزن می باشد.

تا حد ممکن از خوردن نوشیدنی های شیرین و اسانس دار خودداری نمایید. نگه دارنده های موجود در این نوشیدنی ها در طولانی مدت موجب چاقی و اضافه وزن می شوند. 

در رژیم غذایی خود، از غذاهای مناسب استفاده نمایید. که در کنار حجم پایین، تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین نمایند. استفاده از غذاهایی با چربی پایین و پروتئین بالا می توانند در کاهش سریع وزن شما، بسیار موثر باشند.

نوشیدنی های کافئین دار مانند چایی سیاه و یا قهوه، تاثیر بسیار زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش سریع وزن بدن دارند.

از خوردن غذاهای فست فودی و فرآوری شده خودداری نمایید. این غذاها با چربی و کالری بسیار بالا، موجب چاقی مفرط و افزایش چربی های ذخیره شده در بدن شما می شوند. سعی کنید از غذاهای سالم تر، که دارای حجم کم در کنار پروتئین بیشتر هستند، استفاده نمایید. 

آهسته غذا خوردن یکی از بهترین روش های کاهش سریع وزن می باشد. این کار موجب می شود تا معده در مدت زمان کمتری احساس سیری نماید. که در نهایت از پر خوری و افزایش وزن جلوگیری می نماید.

در نهایت سعی کنید ترازویی در اختیار داشته باشید و هر روز خود را وزن نمایید. این کار باعث می شود تا از تاثیر رژیم انتخابی بر روی وزن خود مطلع شوید. از طرفی مشاهده وزن کم شده، شما را به پیروی از رژیم    لاغری تان ترغیب می نماید.