مجله تندرستی

رژیم لاغری تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از منابع غنی پروتئینی است، که می تواند از سالم ترین و مغذی ترین مواد غذایی محسوب شود. به همین دلیل رژیم لاغری تخم مرغ، می تواند در کنار حفظ مواد مورد نیاز بدن، موجب کاهش وزن بدن نیز شود. در ادامه قصد داریم شما را با رژیم تخم مرغ و تاثیر آن بر لاغری آشنا کنیم.

 

کاهش وزن با تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل پروتئین بسیار زیادی که دارد، موجب کاهش اشتها شده و دارای خاصیت سیر کنندگی بالایی می باشد. در وعده هایی که تخم مرغ مصرف می شود، افراد نسبت به دیگر وعده های غذایی احساس سیری بلند مدت تری دارند. به همین دلیل می تواند تاثیر بسیار زیادی در لاغری افراد داشته باشد.

از طرفی تخم مرغ کالری بسیار پایینی دارد. هر چه میزان کالری دریافتی بدن کمتر باشد، احتمال اضافه وزن بسیار کاهش می یابد. تخم مرغ حاوی حدوداً ۷۸ کالری می باشد. و اگر شما در هر وعده سه تا چهار تخم مرغ میل نمایید. در صورتی که در کنار آن از انواع سالاد و سبزیجات نیز استفاده نموده باشید. می توانید کالری دریافتی را در هر وعده به نسبت وعده های معمولی، حدودا ۵۰ درصد کاهش دهید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که، سفیده تخم مرغ نسبت به زرده آن از مواد مغذی کمتری برخوردار است. اما نباید در خوردن آن زیاده روی نمود.

این ماده غذایی شامل آمینو اسیدهای ضروری بدن می باشد، به همین دلیل می تواند موجب افزایش سوخت و ساز در بدن شود. پروتئین موجود در تخم مرغ موجب می شود تا، در کنار نگهداری از عضلات موجب لاغری و کاهش چربی های بدن نیز شود. 

صبحانه یکی از مهم ترین اصول در رژیم غذایی است. تخم مرغ می تواند یک صبحانه کامل و سلامت برای شما باشد. کربوهیدرات بالای موجود در این ماده غذایی، موجب می شود که، فرد پس از خوردن صبحانه در کنار احساس سیری، انرژی بالایی برای انجام فعالیت های روزمره داشته باشد. به همین دلیل این صبحانه برای افرادی که به دنبال لاغری هستند، مناسب ترین گزینه می باشد. 

شما می توانید در مدت زمان بسیار کم، شاهد کاهش وزن چشمگیری باشید. با استفاده از رژیم لاغری تخم مرغ، به طور میانگین می توانید در هر هفته ۳ تا ۴ کیلوگرم وزن کم کنید. ورزش و عدم استفاده از مواد غذایی پرکالری مانند غذاهای فست فودی، می تواند موجب حفظ سلامتی در کنار لاغری شما شود. 

 

رژیم لاغری تخم مرغ

 

مزایای رژیم تخم مرغ

رژیم لاغری سالم به رژیمی گفته می شود که، علاوه بر تامین مواد ضروری و مورد نیاز بدن، بتواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. و در نهایت موجب لاغری فرد شود. رژیم لاغری تخم مرغ، با ایجاد احساس سیری، می تواند از دریافت کالری اضافی بدن جلوگیری نماید. 

همچنین این رژیم یکی از کم هزینه ترین رژیم های لاغری می باشد. زمان آماده سازی آن بسیار کم  می باشد. این رژیم موجب افزایش متابولیسم بدن می شود. همچنین لاغری به کمک تخم مرغ، موجب کاهش وزن در مدت زمان کمتر می شود.

همچنین در صورت کمبود آهن در بدن، مصرف این ماده غذایی موجب جبران آن می شود. از طرفی تخم مرغ موجب حفظ سلامت مغز می گردد. از دیگر مزایای این رژیم می توان به تقویت قدرت بینایی، تقویت اعصاب، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم گردش خون، حفظ سلامت پوست و مو اشاره نمود. نکته ای که در استفاده از این رژیم باید به آن توجه نمایید، این است که با توجه به پروتئین بالای تخم مرغ، از مصرف غذاهای فست فودی، چیپس و پفک و … همزمان با این رژیم به طور جدی خودداری نمایید.

 

نمونه ای از رژیم لاغری تخم مرغ

به طور مثال می توانید از تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی خام و یک فنجان چای سبز بدون هیچگونه قند و شکری استفاده نمایید. همچنین می توانید برای ناهار وعده ای متشکل از چای سبز، ماهی آب پز یا پخته به همراه سفیده تخم مرغ داشته باشید. 

 

بایدها و نبایدهای رژیم لاغری تخم مرغ

هنگام استفاده از رژیم لاغری تخم مرغ، روزانه حداقل ۷ تا ۸ لیوان آب مصرف نمایید. این کار موجب جلوگیری از بالا رفتن کلسترول و همچنین دفع سموم بدن می شود. از مصرف غذاهایی که دارای چربی اشباع می باشند، خودداری نمایید. و سعی کنید از میوه و سبزیجات بیشتری در طول روز استفاده نمایید. از مصرف قند و نوشیدنی های حاوی قند مصنوعی اجتناب کنید.  سالاد را در رژیم غذایی خود جای دهید. و به همراه آن به جای سس از روغن زیتون و یا آبلیمو استفاده نمایید. از طرفی بهتر است از گوشت های بدون چربی بیشتر استفاده کنید.