مجله تندرستی

از بین بردن چربی های مزاحم

از بین بردن چربی ها

امروزه به دلیل مشغله های فراوان کاری و شخصی، افراد زمان کافی برای تهیه غذاهای سالم و یا ورزش کردن را ندارند. شاید به همین دلیل است که، غذاهای فست فودی جای خود را در میان سفره های ایرانی محکم  نموده اند. از آنجایی که این غذاها حاوی چربی اشباع بسیار زیادی می باشند. موجب شده اند تا، امروزه چاقی یکی از دغدغه های مهم انسان ها شود. اما این چاقی زمانی آزاردهنده می شود که، چربی های اضافه بدن کاملا به چشم می آیند. از جمله چربی های مزاحم بدن، می توان به چربی اضافه شکم و پهلوها اشاره نمود. که در ادامه قصد داریم شما را با روش اصولی و درست کاهش چربی های اضافی بدن، به طور کامل آشنا کنیم.

آب کردن چربی های پهلو و شکم

برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو، نمی توان از روش های متفاوت لاغری استفاده نمود. زیرا این کار موجب می شود تا، تمامی قسمت های بدن لاغر شوند. که همین موضوع ممکن است موجب لاغری نامناسب بخش های مختلف بدن شود. به طور مثال شاید شما بخواهید چربی های مزاحم شکم را از بین ببرید.، در حالی که پاهای شما از سایز بسیار مناسبی برخوردار است. اما پیروی نمودن از این رژیم های لاغری موجب لاغری  ران ها نیز می شود. 

به همین دلیل است که برای نجات از شر چربی های مزاحم بهتر است به جای رژیم گرفتن از، برخی نکات پیروی نمایید. از اولین راه های خلاصی از چربی های مزاحم می توان به، داشتن رژیم غذایی متعادل اشاره نمود. استفاده از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه، می تواند از به وجود آمدن چربی های مزاحم شکم و پهلو جلوگیری نموده و حتی، در از بین بردن آنها  نیز بسیار تاثیر گذار باشد. 

استفاده از منابع غذایی سالم و حذف غذاهای چرب و سرخ شده، قندهای مصنوعی و کربوهیدرات ها، می توانند در تناسب اندام شما و حذف چربی های مزاحم، تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشند. در خوردن غذا، به این نکته توجه داشته باشید که، غذاهای فست فودی می توانند به تنهایی باعث ایجاد چربی های اضافی در بدن شما شوند.

اگر می خواهید اندامی ایده آل و به دور از چربی های مزاحم داشته باشید، به میزان کالری دریافتی بدن خود، دقت نمایید. هنوز هیچ روش طبیعی و بی ضرری برای از بین بردن چربی های قسمت مشخصی از بدن، وجود ندارد. به همین دلیل بهترین روش برای از بین بردن چربی های اضافی، جلوگیری نمودن از ایجاد آن است. برنامه غذایی خود را به گونه ای تنظیم نمایید، که کالری کمتری دریافت کنید.

برای این کار کافی است میزان کالری هر مواد غذایی را بدانید. سپس کالری دریافتی بدن خود را در روز محاسبه نموده و در صورت زیاد بودن کالری، از مواد غذایی جایگزین برای کاهش آن استفاده نمایید.

رژیم هایی که در کوتاه مدت، موجب کاهش وزن چند کیلویی می شوند، را فراموش کنید. رژیم های سریع لاغری، برای افرادی که در تمامی قسمت های بدن خود، اضافه وزن دارند، می تواند موثر باشد. اما اگر شما فقط نیاز دارید که، چربی های مزاحم بدن خود را از بین ببرید. این رژیم ها می توانند برای شما علاوه بر ناکارآمد بودن، مضر نیز باشند. 

میان وعده ها را حذف نکنید. محتوای آنها را تغییر دهید. خیلی از افراد برای از بین بردن چربی های اضافی بدن، بلافاصله برخی از وعده های غذایی، از جمله میان وعده ها را حذف می کنند. بهترین کار تغییر میان وعده ها است. به طور مثال از آجیل های بدون نمک به جای بیسکوئیت و کیک های آماده استفاده نمایید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید. روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. این کار موجب می شود تا احساس گرسنگی نکنید. در خیلی از مواقع افراد به دلیل کم آبی بدن، احساس گرسنگی می کنند. به همین دلیل نوشیدن آب می تواند موجب افزایش احساس سیری در شما شود.

از بین بردن چربی های مزاحم

تاثیرات ورزش در از بین بردن چربی ها

ورزش های بدنسازی تاثیر بسیار قوی در عضله سازی و شکستن چربی های مزاحم شکم و پهلو دارند. از جمله تمریناتی که موجب از بین رفتن چربی های مزاحم در شکم و پهلو می شوند، می توان به تمرین کرانچ دوچرخه اشاره نمود. برای انجام این تمرین در ابتدا باید به طور کامل به پشت بخوابید و دستان خود را زیر سرتان قرار دهید.

سپس دستان را از دو طرف به صورت نزدیک نمایید. و زانوهایتان را به ترتیب به سمت صورت خود بیاورید. هنگام بالا آوردن زانوی چپ سعی کنید، آن را به آرنج راست نزدیک نمایید و سپس برعکس. برای تاثیرگذاری بیشتر این تمرین روی چربی های مزاحم شکم و پهلوها روزانه در ست ست ۱۵ تایی این تمرین را انجام دهید.