مجله تندرستی

رژیم لاغری ماهی

ماهی

یکی از سختی های رژیم به منظور کاهش وزن، قانون های بخور و یا نخورهای رژیم لاغری است. رژیم لاغری سالم، رژیمی است که در آن تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شوند. و در کنار آن کالری دریافتی بدن کاهش یابد تا، بدن بتواند برای تامین انرژی خود، از چربی های ذخیره شده در خود استفاده نماید. رژیم لاغری ماهی یکی از بهترین روش های کاهش وزن می باشد که، تمامی فاکتورهای ذکر شده را به همراه دارد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که، می خواهید به دور از قانون های سخت رژیم لاغری به اندام ایده آل خود دست پیدا کنید، بهتر است این مقاله را دنبال کنید.

 

رژیم ماهی و لاغری

رژیم لاغری ماهی، زیر دسته رژیم گیاه خواری محسوب می شود. چون افرادی که از این رژیم پیروی می کنند، گوشت قرمز نمی خورند و ماهی را جایگزین آن می کنند. گوشت یکی از غنی ترین منابع پروتئین است. که از نیازهای اساسی بدن می باشد. ماهی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت باشد. ماهی منبعی کامل از مواد مغذی و ضروری بدن می باشد. به همین دلیل پیروی از رژیم لاغری ماهی، می تواند از سالم ترین رژیم های کاهش وزن باشد. 

 

مزیت لاغری با استفاده از رژیم ماهی

ماهی یکی از غنی ترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. امگا ۳ یکی از مواد معدنی ضروری جهت تنظیم فعالیت های بدن می باشد. اسیدهای چرب یکی از مواد مورد نیاز بدن هستند، که بدن قادر به تولید آن  نمی باشد. اما خوردن ماهی در تامین آن بسیار موثر است.

یکی از مشکلات رژیم لاغری گیاه خواری، ناتوانی در تامین پروتئین مورد نیاز بدن است. اما اگر رژیم لاغری با خوردن ماهی همراه باشد، می تواند تمامی پروتئین ضروری بدن را تامین نماید. این در حالی است که می تواند در کنار پروتئین بالا، میزان کربوهیدرات و چربی دریافتی بدن را کاهش دهید. 

ویتامین b12، کلسیم و روی از دیگر مواد ضروری مورد نیاز بدن می باشد. که آنها را می توان به خوردن ماهی نیز تامین نمود. 

تنوع بالا در انواع ماهی، از دیگر مزیت های این رژیم می باشد. این تنوع موجب می شود تا، از خوردن ماهی خسته نشوید و بتوانید غذاهای متنوعی را تهیه و میل نمایید.

رژیم لاغری ماهی

 

لاغری سریع با ماهی سالمون

خوردن ماهی و لاغری ارتباطی بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. زیرا ماهی پروتئین مورد نیاز بدن را بدون چربی و کربوهیدرات اضافی تامین نماید. به همین دلیل بدن در هنگام سوخت و ساز، برای تامین انرژی مورد نیاز خود، از چربی های اضافی و ذخیره شده در بدن استفاده می کند. به همین دلیل است که، در نهایت موجب کاهش وزن می شود. 

شما می توانید از ماهی برای کاهش وزن در سریع ترین زمان استفاده نمایید. اما برای این کار نیاز است تا مواد غذایی مجاز را تعیین نمایید. از طرفی میزان ماهی مورد استفاده در هر وعده را نیز مشخص نمایید. برای لاغری سریع با استفاده از ماهی سالمون، بهتر است در هر وعده ۱۵۰ گرم ماهی معادل یک کف دست ماهی استفاده نمایید. 

از جمله مواد غذایی که در رژیم لاغری ماهی می توانید از آنها استفاده نمایید، می توان به ماهی، میوه جات، سبزیجات، تخم مرغ، غلات، انواع غذاهای دریایی، انواع لبنیات مانند ماست و شیر، آجیل ها و انواع مغزها بدون نمک، کره بادام زمینی، انواع حبوبات مانند عدس و لوبیا اشاره نمود. 

 

باید و نباید های کاهش وزن با ماهی

 

در استفاده از رژیم لاغری ماهی، خوردن مرغ، بوقلمون، گوشت اردک، گوشت گاو و بره ممنوع می باشد.

از آنجایی که ماهی به خودی خود، غذایی با طبع بسیار سرد می باشد. هنگام خوردن آن سعی کنید از سالاد و یا دسرهایی با طبع گرم استفاده نمایید. 

سعی کنید حجم غذا را در هر وعده کاهش داده و تعداد وعده ها را افزایش دهید.

ماهی از جمله غذاهایی است که، فرد را تشنه می کند. بهتر است قبل از شروع وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. این کار موجب می شود تا در حین غذا خوردن کمتر تشنه شوید. و از خوردن آب وسط غذا جدا اجتناب نمایید. زیرا این عادت غذایی غلط موجب افزایش وزن می شود.

سعی کنید قبل از ساعت ۸ شب شام را میل نمایید. این کار موجب می شود تا قبل از خوابیدن غذای شما کاملا هضم شود و سیستم گوارش بدن شما در زمان خواب کاملا آرام باشد.

از خوردن نوشیدنی هایی که قند بالا دارند در کنار وعده های اصلی جدا خودداری نمایید. زیرا این     نوشیدنی ها موجب می شوند تا، مواد مغذی غذا به طور کامل جذب بدن نشوند.