مجله تندرستی

لاغری شکم و از بین بردن چربی شکم و پهلو

چربی شکم

یکی از مهم ترین دغدغه ها درباره ی لاغر، لاغری شکم می باشد. شکم یکی از قسمت های بدن است که بیشتر از نواحی دیگر در معرض چاقی و تجمع چربی می باشد. به همین سبب همیشه افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند چربی های دور شکم را از بین ببرند.

 

از بین بردن چربی شکم و پهلو

در حال حاضر افراد به دلیل کم تحرکی و خوردن غذا های فست فودی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی مخصوص در نواحی شکم می باشند. بسیاری از افراد ادعا دارند که با دغدغه های امروزی و مشکلات نمی توان به باشگاه رفته و اقدام به لاغری کنند. ابزار های بسیاری وجود دارد که افراد می توانند حتی در خانه نیز از آنها استفاده کنند و چربی های دوری شکم خود را از بین ببرند. یکی از این ابزار می تواند حلقه ورزشی و توپ پیلاتس باشد. به وسیله ی این ابزار می توان به راحتی حرکات ورزشی زیادی را انجام داد و لاغر شد. 

برای پیشگیری از چاقی شکمی باید کار های زیر را انجام دهید.

نخوردن الکل، کم کردن مصرف کربوهیدرات ها، نخوردن نوشیدنی های شکر دار و قندی، مصرف زیاد آب و … می توانند شما را در لاغری شکم کمک کنند تا بتوانید راحت تر چربی های شکم خود را رفع کنید. 

لاغری شکم

در ابتدای چاقی در ناحیه ی شکم، چربی زیر پوستی می باشد. شاید از نظر ظاهر این چربی مشکلی ایجاد نکند اما برای سلامتی حتی همین میزان از چربی نیز می تواند مشکل آفرین باشد. اما مدل دیگری از چربی، چربی احشایی می باشد. این چربی در کنار اندام ها بخصوص شکم ایجاد می شود. این نوع از چربی خطر زا می باشد و باید حتما برای آب کردن چربی شکم و پهلو اقداماتی را انجام داد. 

لاغری شکم با هدف های متنوعی انجام می شود. از مهم ترین آن ها می توان به رسیدن به تناسب اندام، به دست آوردن سلامتی و … اشاره کرد. سایز شکم در آقایان و خانمها متفاوت است به همین سبب در زمان لاغری شکم باید به این استاندارد ها دقت کرد. 

باید دقت داشته باشید که چاقی شکمی به دلیل استفاده ی بیش از حد از مواد شیرین و قندی، نوشابه، شیرینی، الکل و … می باشد. البته در این باره ژنتیک، کم تحرکی ، کم خوابی و … نیز می تواند موثر واقع شود. 

 

راهکار هایی برای لاغری شکم

برای لاغری شکم  و رفع چربی های دور شکم می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. از جمله ی این روش ها می توان به ورزش کردن، تغییر دادن تغذیه، استفاده از رژیم های لاغری و … اشاره کرد. در این قسمت اطلاعاتی در مورد این راهکار ها به شما داده می شود تا بتوانید به وسیله ی آن ها راحت تر شکم خود را لاغر کنید. 

لاغری شکم و پهلو

ورزش و لاغری شکم

یکی از روش های مهم برای لاغری و رفع چربی شکم، ورزش کردن می باشد. ورزش کردن می تواند افراد را به وزن دلخواه برساند. برای انجام ورزش می توان از راه های گوناگونی استفاده کرد. از جمله ی این کار ها می توان به پیاده روی، رفتن به باشگاه، ورزش در خانه و … اشاره کرد. برای آب کردن چربی های دور شکم و رفع آن می توان ورزش کردن را در برنامه ی روزانه ی خود قرار داد. اگر افراد بتوانند در طول روز به میزان ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پیاده روی کنند، به راحتی می توانند چربی های دور شکم را از بین ببرند. باشگاه رفتن نیز یکی از بهترین راه های لاغری شکم می باشد. افرادی که باشگاه های ورزشی می روند، علاوه بر لاغری می تواند روحیه ی افراد را نیز بهبود ببخشد. 

تغذیه ی درست

یکی دیگر از روش های لاغری شکم، تغییر دادن نحوه ی غذا خوردن و مواد غذایی مصرفی می باشد. افرادی که شکم بزرگی دارند و از آن ناراضی هستند با داشتن یک تغذیه ی درست میتوانند چربی های ناحیه ی شکم را از بین ببرند و به تناسب اندام برسند. افراد برای لاغری شکم باید مواد غذایی شیرین را به میزان زیادی کاهش دهند و یا به طور کلی حذف کنند. مواد قندی نیز می تواند به میزان چشمگیری باعث چاقی شکم شود به همین سبب بهتر است به جای استفاده از شکر و قند از مواد قندی طبیعی استفاده شود. افرادی که قصد دارند شکم صافی داشته باشند باید از پروتئین، سبزیجات و انواع میوه ها به میزان زیادی استفاده کنند. زیرا این مواد با وجود کالری کمی که دارند حس سیری را به افراد می دهد و باعث می شود که افراد کمتر غذا بخورند. این افراد همچنین باید مصرف فست فود ها و نوشابه را از برنامه ی غذایی خود حذف کنند زیرا این مواد غذایی به میزان زیادی باعث چاقی شکم شود. 

 

زمان مورد نیاز برای لاغری شکم

تاثیر راهکار های لاغری برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد. به همین سبب نمی توان زمان دقیقی برای لاغری افراد بیان کرد. اما به طور کلی می توان گفت با سوزاندن ۳۵۰۰ کالری می توان ۵۰۰ گرم چربی را آب کرد. در نتیجه افراد باید بدانند که اگر حدودا روزی ۵۰۰ کالری بسوزانند می توانند در ماه دو کیلو کم کنند و شکمی لاغر تر داشته باشند. 

برخی از افراد دوست دارند که سریع تر به کاهش وزن برسند به همین جهت می توانند با ورزش کردن و گرفتن رژیم غذایی میزان بیشتری کالری را در روز از بین ببرند و سریع تر لاغر شوند. البته باید بدانید که کم کردن وزن به سرعت و ناگهانی ممکن است برای بدن مضر باشد به همین جهت حتما با متخصص تغذیه مشورت کرده و پس از آن اقدام به گرفتن رژیم کنید تا خطری متوجه شما و سلامتی تان نشود. در نتیجه برای لاغری شکم، روند آهسته و پیوسته می تواند بهترین راهکار باشد.