مجله تندرستی

چای سبز و لاغری

چای سبز و لاغری

چای سبز یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب است. که از خواص بسیار زیادی از جمله کاهش وزن، برخوردار است. به همین دلیل، معمولا افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، در رژیم لاغری خود از این چای استفاده بسیار زیادی می کنند. اما نکته حائز اهمیت در استفاده از چای سبز و کاهش وزن، نحوه استفاده از آن است. همانگونه که این چای می تواند برای فرد بسیار مفید باشد، استفاده بیش از حد چای سبز، می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با خواص چای سبز برای لاغری بیشتر آشنا کنیم.

 

تاثیر چای سبز در کاهش وزن

این چای جایگزین بسیار مناسبی برای چای سیاه می باشد. زیرا علاوه بر مزه دار بودن آن، از خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان برخوردار است. برگ های آن دارای قدرت سم زدایی و خاصیت ضد التهابی می باشند. که موجب می شوند تا بدن انسان در برابر بسیاری از بیماری های ناشی از رادیکال های آزاد، ایمن شود. 

از طرفی چای سبز یک منبع مطمئن، جهت تامین آنتی اکسیدان های بدن می باشد. این چای با افزایش سوخت و ساز بدن، نقش بسیار موثری را در کاهش وزن ایفا می کند. به همین دلیل است که امروزه مصرف چای سبز برای لاغری، در تمامی جهان مورد استقبال قرار گرفته است. کالری این چای برابر با صفر است. از طرفی مصرف آن موجب افزایش سوخت و ساز بدن می گردد. این روند موجب می شود تا، بدن برای تامین انرژی از چربی های ذخیره شده در خود استفاده نماید، که در نهایت موجب لاغر شدن فرد می شود.

 

چای سبز و لاغری شکم

چای سبز از جمله نوشیدنی هایی است که علاوه بر چای سیاه، می تواند جایگزین مناسبی برای قهوه نیز باشد. زیرا این چای علاوه بر عدم وجود کالری، دارای کافئین نیز می باشد. با توجه به مطالعات انجام شده روی افرادی که چای سبز مصرف کرده اند، مصرف روزانه این چای می تواند حدودا ۱۹ درصد از چربی های بدن را از بین ببرد.

چربی اضافی بدن، معمولا در قسمت های شکم و پهلو تجمع می کنند. کافئین موجود در این چای موجب می شود تا، روند چربی سوزی بدن در طول ورزش، به میزان بسیار قابل توجهی افزایش یابد. که همین دلیلی برای از بین رفتن چربی های کاذب و لاغری شکم است. 

چربی های زیر جلدی از خطرناک ترین چربی های بدن می باشند، که معمولا در ناحیه شکم تجمع می کنند. این چربی ها می توانند موجب بیماری هایی همچون دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و عروقی و در نهایت سکته های قلبی شوند.

چای سبز و لاغری

روش لاغری با چای سبز

برای لاغری به کمک چای سبز، باید در ابتدا بدانید که چه میزان از آن باید در روز استفاده نمایید. پزشکان تغذیه معمولا مصرف روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز را توصیه می کنند. نوشیدن این چای به طور روزانه، می تواند موجب کاهش وزن مفید و ثابتی شود. برای دم کردن این چای بهتر است از آب نسبتا داغ استفاده نمایید. استفاده از آب خیلی داغ برای دم کردن آن، می تواند از خواص چای بکاهد.

برای اطمینان از درجه حرارت مناسب آب، بهتر است پس از جوشیدن آب، اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه در دمای محیط  بماند و سپس چای سبز را به آن اضافه نمایید. در ادامه یک دقیقه زمان دهید تا چای دم بکشد و در نهایت آن را میل کنید. اگر عادت به خوردن نوشیدنی در طول روز خود هستید، می توانید این چای را جایگزینی برای نوشیدنی های پر کالری در نظر بگیرید. 

در نهایت با نوشیدن چای سبز و دریافت کالری کمتری در طول روز، به مرور زمان شاهد کاهش وزن خود خواهید بود. اگر می خواهید در مدت زمان کمتری، وزن خود را کاهش دهید. بهتر است به جای افزایش میزان چای، از ترکیبات مختلف آن استفاده نمایید. به طور مثال این چای را می توانید با آووکادو ترکیب نمایید. این ترکیب حاوی پروتئین، آنتی اکسیدان و چربی های ضروری بدن می باشد. که علاوه بر تامین نیازهای بدن می تواند موجب کاهش وزن سریع تری گردد. 

ترکیب این چای با نصف آووکادو و نصف موز می تواند یک اسموتی خوش طعم و بسیار موثر در لاغری باشد. قبل از خوردن این اسموتی بهتر است این ترکیب را نیم ساعت پس از مخلوط کردن میل نمایید. لیمو و زنجبیل به همراه چای سبز ( یک قاشق چای خوری زنجبیل)، یکی از ترکیبات پرطرفدار و پر استفاده جهت لاغری می باشد. اما برای نتیجه گیری بهتر، اجازه دهید ای مخلوط یک ربع بماند و سپس آن را میل نمایید.