سیاه دانه و لاغری یکی از کلید واژه های پرتکرار در فضای مجازی است. سیاه دانه از دانه های گیاهی محبوب است که  از قرن ها و شاید هزاران سال قبل مورد توجه بشر بوده و امروزه نیز در تهیه خوراکی های مختلف از آن استفاده می شود. سیاه دانه گیاهی یک ساله و از گیاهان بومی غرب آسیا به شمار می رود و کشور ایران نیز یکی از مناطقی است که این گیاه با کیفیت بالا در آن می روید. بشر در طول تاریخ با ویژگی های مختلف این دانه گیاهی آشنا بوده و به همین دلیل علاوه بر مصرف عادی محصولات جانبی مختلفی از آن تولید کرده است که از جمله آنها می توان به پودر، عصاره و روغن سیاه دانه اشاره کرد. در واقع عمده ترین کاربرد سیاه دانه در طول تاریخ به دلیل خواص مختلف آن بوده و مخصوصا در عصر حاضر کمتر طعم آن مورد توجه قرار می گیرد. ولی با این حال همچنان تولید، فروش و مصرف این دانه گیاهی در ایران رواج دارد و علاوه بر این مقادیر قابل توجه از این محصول به بازارهای جهانی صادر می شود. ما در ادامه این متن قصد داریم در مورد این محصول و خواص مختلف درمانی آن مطالبی ارائه دهیم به همین دلیل توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

.

چرا سیاه دانه و لاغری اهمیت دارد؟

لاغری با استفاده از سیاه دانه موضوعی است که در این مقاله پیرامون آن مطالبی ارائه می شود. سیاه دانه محصولی است که از آن برای لاغری شکم استفاده می شود. چاقی و اضافه وزن یکی از مشکل های شایعی است که جامعه امروزی به شدت با آن درگیر بوده، و دلیل اصلی این موضوع کم تحرکی و همچنین تغییر در سبک زندگی و تغذیه بشر است. این موارد در کنار هم باعث شده اند که اضافه وزن و چاقی بین درصد قابل توجهی از جامعه وجود داشته باشد و همواره یکی از دغدغه های افراد دارای معضل چاقی و اضافه وزن این است که با بهترین شیوه و کمترین دغدغه وزن خود را با میزان مطلوب رسانند. برای این کار انجام حرکات ورزشی، اصلاح شیوه تغذیه و استفاده از محصولات تاثیرگذار مختلف توصیه می شود که یکی از آنها سیاه دانه است. استفاده از سیاه دانه برای لاغری شکم یک اقدام موثر  است که از گذشته در طب سنتی مورد توجه بوده و امروزه کاربرد و تاثیرگذاری آن مورد تایید علم نوین پزشکی قرار گرفته است. در واقع امروزه روش های لاغری با سیاه دانه به دلیل تحقیقات گسترده تر متنوع تر شده اند و می توان از این دانه گیاهی و محصولات جانبی آن برای کاهش وزن و لاغری استفاده کرد. در ادامه تعدادی از روش های رایج و کاربردی سیاه دانه و لاغری معرفی می شوند.

.

طریقه مصرف سیاه دانه برای کاهش وزن

سیاه دانه برای لاغری را می توان به روش اصولی انجام داد. سیاه دانه محصولی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم قابلیت استفاده دارد و برای کاهش وزن با سیاه دانه، می توان از روش های مختلف استفاده کرد. برای مثال می توان از این محصول دمنوش تهیه کرد. در حالت کلی در سیاه دانه مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب مانند اسید پالمیتیک و همچنین اسیدهای لینولئیک و اولئیک وجود دارند و به همین دلیل می توان با استفاده از دمنوش این محصول به مرور زمان چربی های بدن را سوخته و به وزن و استایل مناسب رسید. جهت تهیه دمنوش سیاه دانه برای لاغری باید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را در یک قوری آب 80 الی 100 درجه ریخته و به مدت 30 دقیقه دم کرد. پس از آن می توان با نبات این دمنوش را میل نمود. دمنوش سیاه دانه برای لاغری همچنین با عسل نیز قابلیت استفاده دارد. و می توان با برنامه ریزی منظم و در کنار حرکات ورزشی در مدت کوتاه به وزن مناسب و ایده آل رسید.

.

مصرف روغن سیاه دانه و لاغری

روغن سیاه دانه برای لاغری

لاغری با سیاه دانه از روش های آسان کاهش وزن می باشد. سیاه دانه محصولی است که در زمره دانه های گیاهی روغنی نیز قرار می گیرد و به همین دلیل گاه برای موارد درمانی و بهره وری از خواص واقعی سیاه دانه از آن روغن گیری انجام می شود که این روغن برای موارد درمانی مختلف کاربرد دارد که یکی از آنها لاغری شکم است. روش ها و طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری متنوع می باشند. در اصل روغن سیاه دانه به عنوان منبع خوبی از ویتامین ب می باشد و این ویتامین با افزایش متابولیسم بدن، باعث افزایش سوخت و ساز در آن می شود، از طرفی به کم کردن اشتها نیز کمک می کند. در نتیجه می توان با مصرف این روغن در مدت کوتاهی، چربی های شکمی خود را کم کرد و به وزن متعادل رسید. بهترین طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری این است که آن را به همراه عسل میل نمود. برای این کار می توان هر روز صبح و قبل از وعده غذایی یک قاشق غذاخوری این روغن را با دو قاشق عسل مخلوط کرده و میل نمود. همچنین می توان از این روغن در تلفیق با خوراکی های دیگر مثل سس سالاد استفاده کرد.

.

خواص معجون لاغری سیاه دانه و عسل برای کاهش وزن

سیاه دانه و لاغری قطعا با تلفیق محصولات رژیمی دیگر قابلیت انجام دارد. در واقع سیاه دانه محصولی است که از تلفیق آن با بعضی از محصولات دیگر می توان نتایج خوبی برای کاهش وزن کسب کرد. برای کاهش وزن با سیاه دانه کمک گرفتن از عسل می تواند تاثیرات فوق العاده خوبی به همراه داشته باشد. در واقع  برای تهیه معجون لاغری سیاه دانه و عسل ابتدا باید سیاه دانه را پودر کرد. برای این کار می توان دانه های این محصول را آسیاب کرد. پس از آن یک لیموی ترش را در یک لیوان آب گرم بفشارید و سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید. و میل نمایید بهترین زمان مصرف سیاه دانه برای لاغری معمولا صبحانه است. همچنین به طور کلی در وعده های غذایی دیگر مثل نهار و شام نیز می توان از تاثیرات سیاه دانه و لاغری استفاده نمود.

کاهش وزن با سیاه دانه روشی است که می توان بهترین بازدهی را از آن برای لاغری دریافت کرد، اما برای انجام این کار باید شناخت و اطلاع دقیق از وضعیت جسمانی خود داشت تا بتوان در مورد روش های لاغری با سیاه دانه و همچنین بهترین زمان مصرف سیاه دانه برای لاغری تصمیم گیری درست را اتخاذ نمود. توصیه بر این است برای انجام این کار با یک پزشک متخصص لاغری مشورت نماید و بهترین طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری را با نظر او اتخاذ کنید.