مجله تندرستی

لاغری با دارچین

دارچین

اضافه وزن یکی از مشکلاتی است که علاوه بر سلامتی، زیبایی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که دچار اضافه وزن می باشند، به دنبال روش های متعددی برای لاغری هستند. که بهترین و معمول ترین آنها استفاده از روش های طبیعی و تغذیه ای می باشد. استفاده از مواد غذایی متنوعی، در کاهش وزن امکان پذیر می باشند، که از جمله آنها می توان به دارچین اشاره نمود. و در ادامه قصد داریم شما را با روش های لاغری با دارچین، به طور کامل آشنا کنیم.

 

لاغری سریع با دارچین

دارچین یکی از ادویه های بسیار پر خاصیت و سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین با داشتن خاصیت چربی سوزی، می تواند موجب کاهش وزن سریع نیز شود. این ادویه با بهبود بخشیدن عملکرد کبد، موجب دفع سموم بدن و تصفیه خون می شود. از طرفی التهابات سلول های چربی بدن را نیز از بین می برد و در نهایت موجب کاهش وزن می شود.

برای لاغری سریع با دارچین، می توانید از چای دارچین استفاده نمایید. برای تهیه این چای مقداری آب را در شیر داغ کن بریزید، تا آب گرم شود. سپس مقداری چوب دارچین به آن اضافه نموده و اجازه دهید تا زمانی که رنگ آب قهوه ای مایل به قرمز می شود، جوش بزند. اگر نمی توانید آن را تلخ میل کنید، پس از ولرم شدن به آن مقداری عسل اضافه کنید. البته سعی کنید از این چای بیشتر از سه استکان در روز، استفاده نکنید.

همچنین می توانید مقداری پودر دارچین را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید یک شب بماند. سپس هر روز صبح به صورت ناشتا آن را میل نمایید. 

 

لاغری با دارچین و عسل

این ترکیب شگفت انگیز تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن و چربی سوزی بدن دارد. برای تهیه آن کافی است مقداری دارچین را به صورت چای تهیه نمایید و قبل از مصرف به آن عسل اضافه نمایید. این ترکیب را یک بار به صورت ناشتا و یک بار قبل از خواب بنوشید. و پس از مدتی شاهد اضافه وزن چشمگیر خود باشید. 

 

لاغری با دارچین

 شیر و دارچین

شیر دارچین یکی از موثرترین نوشیدنی های کاهش وزن و لاغری می باشد. برای تهیه این نوشیدنی تاثیر گذار مقداری شیر را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا، کاملا جوش بیاید. سپس بگذارید شیر سرد شود و مجدد آن را بجوشانید. قبل از اینکه شیر سرد شود مقداری پودر دارچین و یا تکه ای چوب دارچین درون آن بریزید. 

برای اینکه از تلخی شیر دارچین جلوگیری نمایید، می توانید مقداری عسل به آن اضافه نمایید. افرادی که دچار بیماری دیابت می باشند، بهتر است به جای عسل، از هل برای طعم دار کردن شیر دارچین استفاده کنند. می توانید از این ترکیب شیر صبح ها به جای چای استفاده کنید. 

همچنین اگر عادت دارید که، قبل از خواب شیر میل نمایید، می توانید این ترکیب شیر را جایگزین آن کنید. فقط بهتر است مقداری زردچوبه نیز به آن اضافه کنید. نکته ای که در استفاده از این ترکیب باید به آن توجه نمایید، بیماری های قلبی و عروقی است. اگر دچار بیماری های قلبی می باشید، بهتر است از خوردن شیر اجتناب نموده و آب را جایگزین آن کنید.

 

دارچین و لیمو

چوب دارچین را درون آب بجوشانید، زمانی که رنگ آن کاملا قهوه ای شد، می توانید آن را از روی شعله بردارید. اجازه دهید تا نوشیدنی شما کاملا خنک شود. سپس به آن چند قطره آب لیمو ترش اضافه کنید و آن را میل نمایید. اگر به دنبال مشاهده نتیجه هستید، حداقل بیست و یک روز، به طور روزانه این نوشیدنی را بخورید. 

برای تهیه این نوشیدنی می توانید از پودر دارچین نیز استفاده نمایید. برای استفاده از پودر این ادویه باید مقداری پودر و چند قطره آب لیمو را در لیوان آب گرم بریزید و پس از هم زدن آن را بنوشید.

 

لاغری با دارچین و زنجبیل

این ترکیب، یکی دیگر از ترکیبات دارچینی است که، تاثیر بسیار زیادی در لاغری و چربی سوزی بدن دارد. اما نکته ای که در استفاده از این ترکیب باید به آن توجه نمایید، استفاده از زنجبیل تازه است. برای تهیه این نوشیدنی مقداری زنجبیل را پوست کنده و خرد کنید. سپس آن را درون مخلوط کن قرار دهید و لیمو و مقداری آب را به آن اضافه نمایید. آنها را با هم ترکیب کنید تا خمیری شکل شوند.

سپس درون قابلمه آب بریزید و شعله را روشن کنید. خمیر به دست آمده را کم کم به آب اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد. زمانی که ترکیب خنک شد، نصف قاشق دارچین به آن اضافه نموده و روزی ۲ بار میل کنید.