مجله تندرستی

مراقبت از پوست صورت با روتین روزانه

مرقبت از پوست

برای داشتن پوست صورتی سالم و زیبا، نیاز نیست که همیشه از محصولات آرایشی و بهداشتی گران قیمت استفاده نمایید. کافی است یک روتین مراقبت از پوست، در خانه داشته باشید. که به طور مرتب و صحیح آن را انجام می دهید. در این صورت صاحب پوستی زیبا، درخشان، جوان و شاداب خواهید بود. در ادامه قصد داریم شما را با روشهای خانگی مراقبت از پوست صورت آشنا کنیم. که با پیروی از آن بتوانید به پوست دلخواه خود دست پیدا کنید.

برای مراقبت از پوست صورت چه کاری انجام دهیم؟

استفاده از کیسه چای سبز، تاثیر بسیار چشمگیری در از بین بردن پف و سیاهی های دور چشم دارد. برای استفاده از آن، کافی است دو کیسه چای سبز را به مدت یک دقیقه، درون آب داغ قرار دهید. سپس آن را در یخچال بگذارید. پس از اطمینان از خنک شدن کیسه ها، آنها را روی چشم ها قرار دهید. پس از یک ربع آنها را از روی چشم ها بردارید. و در نهایت چشم ها را با استفاده از یک پنبه خشک، پاک کنید.

از دیگر روش های مراقبت از پوست صورت، می توان به ماساژ درمانی پوست اشاره نمود. ماساژ صورت تاثیر بسیار شایانی در لیفت طبیعی پوست صورت دارد. ماساژ دادن پوست موجب افزایش گردش خون، در آن        می شود. به همین دلیل ماساژ روزانه پوست صورت به مدت ۱۵ دقیقه، می تواند در سفت و شفاف شدن صورت شما بسیار موثر باشد.

استفاده از ماسک های طبیعی نیز، در مراقبت از پوست صورت بسیار موثر است. ماسک انار، روغن بادام و تمشک، یکی از ماسک های بسیار موثر در نرم کنندگی پوست صورت است. این ماسک حاوی مقادیر بسیار بالایی آنتی اکسیدان است. به همین دلیل می تواند در مراقبت از پوست صورت خشک، کارایی بسیار بالایی داشته باشد. برای رسیدن به نتیجه ای بهتر می توانید پس از استفاده از ماسک، پوست صورت را با استفاده از چند قطره روغن بادام ماساژ دهید.

یکی از روش های مراقبت از پوست صورت، استفاده از بالش مناسب است. خیلی از افراد فکر می کنند که، بالش هیچ تاثیری در زیبایی پوست ندارد. اما استفاده از بالش های نرم و ابریشمی در تنظیم گردش خون در پوست صورت و در نهایت برای زیبایی آن بسیار موثر است. از طرفی با توجه به اینکه پوست صورت، مدت زمان طولانی با بالش برخورد دارد، استفاده از بالش مناسب می تواند از بروز چین و چروک های پوستی نیز تا میزان قابل توجهی، جلوگیری نماید.

همچنین برای مراقبت از پوست صورت، آن را هیدراته نمایید. به طور مثال می توانید روزانه یک لیوان آب نارگیل میل کنید. و یا از انواع ماهی ها در وعده های غذایی خود استفاده کنید. آووکادو، زیتون و روغن نارگیل نیز می تواند در هیدراته کردن پوست بسیار موثر باشد.

برای مراقبت از پوست صورت، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب را جدی بگیرید. یکی از عواملی که می تواند موجب آسیب های جدی به پوست صورت شود، اشعه های مستقیم آفتاب است. بنابراین در صورتی که می خواهید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، حتما از ضد آفتاب مناسب پوست خود، استفاده نمایید.

ماسک صورت

مراقبت روزانه از پوست صورت

برای مراقبت از پوست صورت، کافی است برخی از کارها را به طور روتین انجام دهید. انجام این کارها در کوتاه مدت شما را به نتیجه دلخواهتان نمی رساند. اما در طولانی مدت موجب حفظ شادابی و سلامت پوست شما برای همیشه خواهد شد.

از لوازم آرایشی استاندارد استفاده کنید. استفاده از مواد آرایشی غیر استاندارد موجب پیری پوست و ایجاد چین و چروک و لکه روی پوست صورت می شود. 

برای مراقبت از پوست صورت قبل از خواب، حتما آرایش خود را پاک کنید. شب زمانی برای استراحت پوست است. از آنجایی که مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی، در طولانی مدت می توانند موجب آسیب رساندن به پوست شوند. در صورت خوابیدن به عمق پوست نفوذ می کنند و موجب لکه های پوستی می شوند. 

مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب، تاثیر بسیار شایانی در مراقبت از پوست صورت دارد. رطوبت کافی پوست در حفظ شفافیت آن بسیار ضروری است. 

اگر به دنبال پوستی شفاف و درخشان هستید. مصرف شکر را محدود نمایید. مصرف شکر موجب التهابات پوستی، خشکی پوست و همچنین بروز چین و چروک روی صورت می شود. با عدم مصرف شکر در کوتاه مدت می توانید درخشان شدن صورت خود را مشاهده نمایید. 

از مواد خوراکی که خاصیت کلاژن سازی دارند، در طول روز استفاده نمایید. وجود کلاژن برای حفظ زیبایی پوست صورت بسیار مهم و ضروری است. تولید کلاژن به مرور زمان و با افزایش سن، کاهش پیدا می کند. به همین دلیل می توانید از مکمل های کلاژن و مواد غذایی کلاژن ساز استفاده نمایید.