مجله تندرستی

لاغری و کاهش وزن اصولی

لاغری صحیح

تناسب اندام و کاهش وزن، امروزه یکی از مهم ترین اهداف زندگی های شخصی هر فرد می باشد. از آنجایی که تناسب اندام و لاغری علاوه بر زیبایی تاثیر بسیار شایانی در حفظ سلامت جسمی افراد نیز دارد. خیلی از افراد در هر سنی به دنبال رژیم لاغری اصولی و صحیح، برای دستیابی به وزن ایده آل خود هستند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم شما را با روش های لاغری اصولی و کاهش وزن به طور کامل آشنا کنیم.

 

نکات حائز اهمیت به منظور لاغری و کاهش وزن پایدار

خیلی از افرادی که قصد دارند لاغر شوند، به دنبال رژیم های لاغری درست هستند. تا علاوه بر جلوگیری از عوارض رژیم های سخت، بتوانند کاهش وزنی ثابت و همیشگی داشته باشند. برای اینکه بتوانید رژیمی اصولی و صحیح را دنبال نمایید، بهتر است انگیزه خود را در پیروی از رژیم افزایش دهید. برخی از کارها می توانند انگیزه شما را در کاهش وزن افزایش دهند، که به شرح زیر می باشند.

در ابتدا بهتر است که مشخص کنید، به چه دلیلی می خواهید لاغر شوید؟ در انجام تمامی کارها، وجود یک هدف می تواند به شما قدرتی چند برابر دهد، تا کار مورد نظر خود را به پایان برسانید. در پیروی از راه های کاهش وزن نیز، این قاعده وجود دارد. دانستن اهداف شما برای لاغری ارتباط مستقیمی با کاهش وزن شما دارد.

انتظارات خود را از لاغری به حد استاندارد و نرمال نزدیک کنید. به طور مثال اگر تعیین کنید که می خواهید در دو هفته ۵ کیلو کم کنید. این کار تقریبا غیر ممکن است و در صورتی که عملی شود، به احتمال بسیار زیادی شما را دچار عارضه های جسمی جدی و خطرناکی می کند. بنابراین در صورت دست نیافتن به آن، انگیزه شما برای پیروی از رژیم لاغری کاهش می یابد. بنابراین سعی کنید خواسته خود را، به حد نرمال و استاندارد نزدیک کنید.

ورزش یکی از مهم ترین و قوی ترین یارهای کمکی رژیم های لاغری و کاهش وزن است. که تاثیر بسیار زیادی در پایداری کاهش وزن دارد. به همین دلیل اگر می خواهید چربی سوزی را در کنار عضله سازی تجربه نمایید، سعی کنید ورزش مورد علاقه خود را پیدا نموده و شروع به تمرین کنید. 

رژیم هایی که ثابت شده و قطعی هستند را امتحان کنید. به افرادی نگاه کنید که، از رژیم های لاغری خود نتیجه دلخواه و پایدار گرفته اند. سعی کنید از این رژیم ها و یا کمک متخصصانی که این رژیم ها را تجویز نموده اند، استفاده نمایید. 

کاهش وزن اصولی

روشهای داشتن اندام زیبا

برای داشتن اندامی زیبا و کاهش وزن، بهتر است قبل از خوردن غذا آب بنوشید. این کار موجب می شود، تا احساس گرسنگی کاذب شما از بین برود و در نهایت با حجم غذای کمتری سیر شوید. از طرفی بسیاری از متخصصین تغذیه به این موضوع اشاره نموده اند که، افرادی که آب کمتری می نوشند، بیشتر از سایر افراد احساس گرسنگی می کنند. که این احساس ناشی از کم آبی بدن می باشد.

مصرف قند و شیرینی جات را به حداقل برسانید. قندها از جمله مواد خوراکی هستند که، موجب افزایش وزن و ابتلا به بیماریهایی مانند دیابت و بیماری های قلبی و عروقی می شوند. به همین دلیل یکی از اصول مهم در کاهش وزن درست و صحیح، به حداقل رساندن و یا حذف مواد قندی از رژیم غذایی است. 

خوردن تخم مرغ را جدی بگیرید. تخم مرغ یکی از منابع غنی پروتئین می باشند که، می تواند موجب احساس سیری طولانی مدت شود. بنابراین خوردن آن به عنوان صبحانه، می تواند از گرسنگی کاذب شما در طول روز جلوگیری نماید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، کلسترول بالای تخم مرغ است. به همین دلیل افرادی که کلسترول خون بالایی دارند، به منظور جلوگیری از سکته های قلبی بهتر است، از مصرف آن اجتناب نمایند.

قهوه نیز از جمله نوشیدنی هایی است که، علاوه بر خاصیت چربی سوزی دارای آنتی اکسیدان بالایی می باشد. به همین دلیل مصرف روزانه آن می تواند موجب کاهش وزن سریعی شود. از طرفی قهوه در تامین انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن، بسیار موثر می باشد.

اگر به دنبال دستیابی به تناسب اندام و کاهش وزن هستید، بهتر است تعداد وعده های غذایی را افزایش داده و از حجم آن بکاهید. بر اساس تحقیقات انجام شده، زمانی که شما تعداد وعده های غذایی را افزایش می دهید و حجم هر وعده را کم می کنید. بدن کالری بسیار کمتری نسبت به زمان های دیگر، دریافت می کند.

از مصرف غذاهای فست فودی و پر کالری دوری کنید. غذاهای فست فودی و تنقلات، شاید موجب سیری شما شوند، اما پس از مدت کوتاهی فرد مجددا احساس ضعف و گرسنگی می کند. علاوه بر آن بدن بیش از حد نیاز کالری دریافت می نماید.