مجله تندرستی

ریحان، دوست پوست

ریحون

شوینده ریحان برای ترمیم پوست مستعد آکنه فوق العاده است.

خواص ضد عفونی کننده ریحان، نه تنها به از بین بردن آکنه موجود کمک می کند، بلکه از بروز جوش های جدید جلوگیری کرده، پوست را تسکین داده و به گردش خون کمک می کند. به علاوه، به دلیل اینکه برگ ریحان غلظت بالایی از عناصر ضد پیری دارد، این شستشو برای مبارزه با خطوط ریز چهره نیز مناسب است و کارکردی دوگانه دارد.

شوینده ریحان مناسب پوستهایی با منافذ بزرگ است اما همچنین یک انتخاب فوق العاده برای خانم هایی است که می خواهند پوستی صاف و زیبا، چهره ای جوان داشته باشند. به جای استفاده از آن به عنوان یک شوینده، می توانید آن را به عنوان یک ماسک هفتگی استفاده کنید.

در یک کاسه، با استفاده از یک قاشق چوبی یا هاون برگ ریحان تازه را بکوبید تا روغن های طبیعی موجود در آن بیرون بیاید. این خمیر ریحان است که شما می توانید آن را با آب به عنوان یک شستشو روزانه صورت استفاده کنید.اجازه دهید سه تا پنج دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب ولرم بشورید.
به عنوان ماسک: هفته ای یک بار خمیر ریحان را برای ۲۰ دقیقه روی پوستتان ماسک کنید. با اضافه کردن یک قاشق ماست ارگانیک به خمیر ریحان خواص تسکین کننده و ضد پیری آن را دو چندان کنید. پس از گذشت بیست دقیقه یا زمانی که ماسک روی پوستتان خشک شد و ترک خورد، با آب ولرم بشویید.