مجله تندرستی

درمان گیاهی حساسیت پوستی

_درمان گیاهی حساسیت پوستی

درمان حساسیت های پوستی اقداماتی هستند که افراد برای درمان علائم حساسیت های پوستی آنها را به کار می گیرند. حساسیت های پوستی عارضه های چهار فصل هستند و می توانند در هر زمانی از سال و یا در هر سنی بروز کنند. به طور کلی حساسیت های پوستی زمانی بروز می کنند که سطح پوست با جسمی که به آن آلرژی دارد تماس پیدا کند. در حالت کلی این عارضه ممکن است در هر فردی بروز کند اما معمولا در افرادی که دارای پوست های حساس هستند بیشتر بروز می کنند. همچنین این عارضه ها در تمامی قسمتی های بدن احتمال بروز دارند اما عمدتا در قسمت هایی که بیشتر در معرض عرق کردن و یا شرایط محیطی قرار دارند، رویت می شوند که از جمله آنها می توان به صورت، دست ها و پاها، پشت بازوها و زانوها اشاره نمود. این عارضه ها همیشه در طول تاریخ همراه بشر بوده اند و برای خانم ها یا آقایان عارضه ای ناخوشایند به شمار می روند، و در موارد حاد می توانند تاثیرات منفی بر روی پوست داشته باشند. این عارضه های پوستی با داروهای علم نوین به راحتی قابلیت درمان دارند اما با توجه به اینکه عارضه ها و حساسیت های پوستی در طول تاریخ همراه بشر بوده اند، برای آنها درمان های سنتی و بی عارضه فراوانی وجود دارد که بشر از آنها نتایج مثبتی دریافت کرده است. ما در ادامه این متن چند مورد درمان حساسیت های پوستی به وسیله داروهای گیاهی را معرفی می کنیم.

.

درمان حساسیت های پوستی با استفاده از آلوورا

درمان حساسیت های پوستی با روش های گیاهی مختلفی امکان پذیر است که یکی از آنها استفاده از آلوورا و خواص آن می باشد. خواص آلوورا آن را تبدیل به یک داروی گیاهی حساسیت پوستی کرده است. این گیاه به دلیل داشتن خواص ضد قارچ، ضد باکتری، ضد التهاب و همچنین داشتن ویتامین E به عنوان محصولی فوق العاده عالی برای درمان سوزش، التهاب و همچنین خارش های ناشی از آنها می شود. برای بهره گرفتن از این داروی گیاهی حساسیت پوستی بهتر است از نوع تازه آن استفاده شود. برای این کار می توان ژل آلوورا را در آورده و بر روی نقاطی که دارای حساسیت های پوستی شده اند قرار داد. همچنین اگر نوع تازه آلوورا را در اختیار ندارید می توانید از خشک شده آن پس از خیس کردن استفاده کنید. فقط باید توجه داشت که نوع خشک شده آن صد در صد طبیعی باشد. همچنین نداشتن حساسیت به خود آلوورا همه مهم است و نباید از این محصول بر روی زخم های باز که معمولا بر اثر خارش ایجاد شده اند استفاده کرد زیرا ممکن است عوارض ناخواسته ای را ایجاد کنند.

.

_درمان حساسیت پوستی

.

تاثیرات فوق العاده نعناع در درمان حساسیت های پوستی

درمان حساسیت های پوستی با کمک نعناع نیز امکان پذیر است. نعناع به طور کلی دارای خواص ضد التهابی است و به همین دلیل محصول شاخصی در بین گیاهان دارویی جهت حساسیت پوستی به شمار می رود. برای بهره گیری از خواص نعناع برای درمان حساسیت های پوستی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها حمام کردن با آب نعناع خیس شده است. برای این کار می توانید مقداری آب نعناع خیس شده را با آب معمولی مخلوط کرده و ناحیه حساسیت زده را شستشو دهید. همچنین استفاده از دم کرده نعناع نیز برای درمان خارش های ناشی از حساسیت های پوستی مفید است. برای این کار می توان مقداری نعناع را در آب جوش ریخته و برای مدت ۳۰ دقیقه دم کرد. پس از دم کشیدن دمنوش آن را از روی اجاق برداشته و تا سرد شدن کامل آن صبر کرد. در نهایت پارچه را در دم کرده نعناع خیس نموده و بر روی نواحی جوش زده قرار داد. نعناع از جمله گیاهان دارویی جهت حساسیت پوستی است که در طب سنتی به آن تاکید زیادی شده است. توصیه بر این است که حتما از این محصول برای درمان خود استفاده کنید.

.

درمان گیاهی آلرژی پوست با استفاده از جو و یا بلغور آن

درمان حساسیت های پوستی با کمک جو و یا بلغور آن نیز امکان پذیر است. جو و همچنین محصولات تکمیلی و یا تولیدی از آن، دارای خواص آنتی اکسیدان هستند و به همین دلیل ضمن تسکین دادن به التهاب و حساسیت های پوستی به درمان آنها نیز کمک می کنند. استفاده از جو در زمره درمان گیاهی آلرژی پوست به شمار می رود و می توان به روش های مختلف از این محصول برای رفع عارضه های پوستی بهره برد. برای درمان خارش پوست با گیاهان دارویی می توان از آرد جو فرآوری نشده یا همان آرد محلی استفاده کرد. برای این کار می توانید ۲ پیمانه آرد جو را در وان حمام ریخته و پس از هم زدن بهوان رفته و به مدت یک ساعت در آب بمانید تا تاثیرات جو بر درمان حساسیت های پوستی را مشاهده کنید. همچنین درمان خارش پوست با گیاهان دارویی و آرد جو به کمک تهیه خمیر نیز امکان پذیر است. برای این کار می توانید از آرد جو یک خمیر درست کرده و بر روی ناحیه التهاب زده قرار داد. با این کار نیز می توان با بهترین شکل و کمترین عوارض حساسیت پوستی را درمان کرد.

.

رفع حساسیت های پوستی با استفاده از خواص گشنیز

درمان حساسیت های پوستی با استفاده از خواص گشنیز هم امکان پذیر است. به طور کلی علم نوین با تایید بسیاری از داروها و نظریات طب سنتی توانسته با تلفیق علم سنتی و نوین داروهای جدیدی برای درمان حساسیت های پوستی تهیه کند. گشنیز به عنوان یکی از محصولات فوق العاده عالی در درمانهای گیاهی جایگاه ویژه ای دارد. برای بهره گیری از این محصول جهت درمان التهابات و حساسیت های پوستی می توان از دم کرده و یا عرق آن استفاده کرد. گشنیز دارای خواص ضد التهابی و خنک کننده است و به همین دلیل برای تسکین و درمان التهاب مناسب است. برای بهره گیری از خواص گشنیز می توان یک پنبه و یا پارچه را به دم کرده و یا عرق گشنیز آغشته کرد و به مدت نیم الی یک ساعت روی ناحیه التهاب زده قرار داد، و قطعا با این شیوه می توان نتایج خوبی کسب کرد.