مجله تندرستی

خوراکی های ضد آنفولانزا و بیماریهای ویروسی

خوراکی های ضد آنفولانزا

برای مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی چه بخوریم؟

خوراکی های ضد آنفولانزا یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توان برای پیشگیری و یا درمان آنفولانزا اقدام کرد. آنفولانزا یکی از بیماری هایی است که فصل شیوع آن در پاییز و زمستان می باشد و این باعث می شود که در این فصل ها همه گیری شدیدی در جامعه ایجاد شود. برای درمان آنفولانزا و یا پیشگیری از آن داروهای شیمیایی مختلفی وجود دارند که یکی از آنها واکسن آنفولانزا می باشد. همیشه استفاده از این داروهای شیمیایی توصیه نمی شود و بهتر است تا حد امکان با شیوه ها و محصولات طبیعی کار درمان و یا پیشگیری این بیماری را انجام داد. به همین دلیل همواره افراد سوال دارند که برای پیشگیری از آنفولانزا چی بخوریم؟ ما در ادامه چند ماده خوراکی که با آنفولانزا مبارزه می کنند را معرفی می کنیم.

.

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا با سیر و ماهی قزل آلا

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا را می توان با مواد غذایی مختلفی انجام داد و همواره افرادی که در معرض و یا ابتلا به این بیماری هستند، سوال دارند که برای پیشگیری از آنفولانزا چی بخوریم؟ برای پاسخ به این سوال می توان مواد غذایی مختلفی را معرفی کرد که یکی از بهترین آنها سیر است. سیر محصولی است که پس از خرد و یا رنده شدن از خود آلیسین تولید می‌کند، که این ماده در درمان عفونت های مختلف و بیماری های مرتبط از آن تاثیر دارد. برای درمان آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری توصیه می شود ۱ یا ۲ حبه سیر را با یک لیوان آب تصفیه شده مخلوط کرده و میل کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از حس های ناخوشایند در دستگاه گوارش پس از این کار یک لیوان آب نیز میل نمایید. به طور کلی سیر در زمره مواد غذایی ضد آنفولانزا و کرونا به شمار می رود.

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا را می توان با کمک خواص ماهی قزل آلا انجام داد. ماهی قزل آلا یکی از گونه های ماهی است که می توان آن را در ایام مختلف سال از بازار تهیه کرد. در فصول همه گیری بیماری آنفولانزا نیز می توان با کمک این ماهی و خواص فوق العاده آن در زمینه پیشگیری و درمان آنفولانزا اقدام کرد. این ماهی سرشار از پروتئین های مفید، امگا ۳ و آستاکسانتین می باشد. آستاکسانتین ماده ای از خانواده آنتی اکسیدان ها است که بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است. در نتیجه به عنوان تغذیه مناسب برای جلوگیری از آنفولانزا به شمار می رود.

.

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا با کمک چای و فلفل قرمز

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا را می توان به کمک نوشیدنی های مختلفی انجام داد. یکی از راه های مقابله با آنفولانزا و درمان آن نوشیدنی چای سبز و یا سیاه است. به طور کلی چای سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به همین دلیل می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. مصرف چای سیاه می تواند در خواب عمیق اختلالاتی کمی ایجاد کند. اما مصرف چای سبز به همراه عسل و لیمو می تواند این معضل را رفع کرده و ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری، به خواب بهتر و عمیق تری دست یافت. همچنین فلفل قرمز نیز یکی از مواد غذایی مهمی است که از آن می توان در تغذیه مناسب برای جلوگیری از آنفولانزا کمک کرد. فلفل قرمز دو برابر مرکبات ویتامین ث دارد و به همین دلیل می تواند طول دوره بیماری های ویروسی از جمله آنفولانزا را کوتاه تر کند.

.

گوشت گاو و مرغ راه حلی برای تغذیه مقوی ضد آنفولانزا

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا را می توان با کمک گوشت های قرمز و گوشت مرغ انجام داد. این دو گوشت پر مصرف به عنوان منبع غنی از ویتامین ها و مواد متعدد شناخته می شوند که یکی از این مواد مهم که در درمان بیماری آنفولانزا تاثیر دارد، روی (یا همان Zn)  است. روی یکی از مواد معدنی است که به تقویت فوق العاده سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه می توانند طول دوره بیماری آنفولانزا را کوتاهتر کنند و دریافت آن به عنوان راه های مقابله با آنفولانزا شناخته می شود. برای مصرف این و گوشت مهم در دوره بیماری آنفولانزا توصیه می شود تا حد امکان از روش های بخارپز و یا آب پز استفاده شود.

.

تغذیه ضد آنفولانزا

.

مبارزه با آنفولانزا  با آب پرتقال و نوشیدنی های ورزشی

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا را می توان به کمک نوشیدنی های مختلف انجام داد. به طور کلی نوشیدنی های مختلف نقش موثری در درمان بیماری های ویروسی و عفونی دارند و به همین دلیل می توان از آنها برای در درمان بیماری آنفولانزا استفاده کرد. آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین ث می باشد و به همین دلیل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود. همچنین نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا را نیز می توان در درمان و پیشگیری از بیماری های آنفولانزا استفاده کرد. این نوشیدنی ها معمولا دارای ویتامین های مورد نیاز بدن می باشند و به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. افزایش توان و تقویت سیستم ایمنی بدن علاوه بر آنفولانزا تا حدود زیادی برای درمان کرونا نیز مفید است. در نتیجه می توان این دو نوشیدنی را در کنار مواد غذایی ضد آنفولانزا و کرونا استفاده کرد، و نتیجه بهتری کسب نمود.

.

مقابله با آنفولانزا با کیوی و قارچ

تغذیه مقوی ضد آنفولانزا را می توان با کمک قارچ انجام داد. این محصول حاوی گلوکان است و این ماده به همراه چند محصول طبیعی دیگر به عنوان مواد ضد ویروس شناخته می شوند. با استفاده از قارچ می توان غذاهای مختلفی را تهیه کرد و در طول دوره بیماری خود استفاده نمود. کیوی نیز به عنوان یکی از میوه های محبوب به شمار می رود که نقش فوق العاده ای در درمان آنفولانزا دارد. کیوی به عنوان منبعی از ویتامین ث به شمار می رود به همین دلیل خواص آنتی اکسیدان دارد و می توان برای پیشگیری و همچنین درمان آنفولانزا از آن استفاده کرد. تمامی موادی که این مقاله ذکر شد، به شرطی دارای تاثیر هستند که از سلامت بهداشتی و کیفی برخوردار باشند. همچنین فرد بیمار نیز نباید نسبت به آنها حساسیت داشته باشد.