مجله تندرستی

جینسینگ و تضمین سلامتی

خواص جینسینگ

جینسینگ چیست؟ جینسینگ گیاهی با ریشه ی گوشتی است، که در مناطق شرق آسیا و شمال آمریکا رشد می کند. دارو جینسینگ از ریشه این گیاه گرفته می شود. گیاه جینسینگ از دیر باز برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید بوده است. از خواص درمانی جینسینگ می توان به بهبود عملکرد قلب، کاهش استرس و سستی بدن و … اشاره نمود.

جنسینگ می تواند نیرو و قدرت بدن را تقویت نماید. جنیسینگ یک داروی گیاهی بسیار موثر در درمان ضعف اعصاب، استرس و بیماری های قلبی و عروقی می باشد. از طرفی استفاده از این گیاه می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر بدن بانوان و آقایان بگذارد. استفاده از این گیاه دارویی در دوران بارداری بهتر است با احتیاط و مشورت پزشک باشد و یا تا حد ممکن استفاده نشود. در ادامه قصد داریم شما را با فواید جینسینگ بیشتر آشنا کنیم.

.

خواص درمانی 

استفاده از داروی گیاهی  جینسینگ برای بهبود حافظه و جلوگیری از آلزایمر بسیار مفید است. همچنین استفاده از این گیاه می تواند ذهن را باز نماید. جنسینگ در افزایش نیروی بدنی بسیار تاثیر گذار است. می تواند خستگی و بی حالی بدن را از بین ببرد. استقامت بدن با استفاده از این گیاه دارویی افزایش می یابد. استفاده از داروی گیاهی جنسینگ می تواند استرس و اضطراب بدن را کاهش دهد. مصرف این گیاه برای درمان سردرد نیز موثر است.

استفاده از این گیاه احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی را تا حد زیادی کاهش می دهد. افرادی که از مشکل بی خوابی رنج می برند. با استفاده از این گیاه می توانند خواب راحت تری داشته باشند. با استفاده از این دارو می توان سوخت و ساز و عملکرد متابولیسم بدن را تنظیم نمود. همچنین این گیاه در بالا بردن نشاط و انرژی افراد نیر بی تاثیر نمی باشد. 

.

فواید جینسینگ برای بدنسازی

از فواید جینسینگ برای بدنسازی می توان به بالا رفتن انرژی بدن و کمک به استقامت بدن در ورزش های سنگین اشاره نمود. همچنین ورزشکارانی که می خواهند بدنی تیکه ای داشته باشند، می توانند از این گیاه به طور روزانه استفاده نمایند.

.

خواص جینسینگ برای زنان

استفاده از گیاه جینسینگ می تواند در بالا بردن انرژی و مقاومت بدن بانوان بسیار موثر باشد. از آنجایی که گردش خون را در بدن بانوان بهبود می بخشد، از بروز خستگی و بی حالی بدن در آنها تا حدودی جلوگیری می کند. بدن بانوان در دوران یائسگی دچار واکنش های منفی بسیاری می شود. یکی از این اثرات کاهش قدرت حافظه می باشد. استفاده از این گیاه می تواند از بروز مشکلات حافظه جلوگیری نماید.

همچنین اثرات منفی دوران یائسگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. با انجام تحقیقات بر روی این گیاه، متوجه شده اند که این گیاه از بروز سرطان در خانم ها مانند سرطان سینه جلوگیری می نماید. همچنین از بروز عفونت و سرماخوردگی در خانم ها جلوگیری می نماید.

.

فواید جینسینگ برای مردان

این گیاه موجب تقویت نیروی جنسی و جلوگیری از اختلالات عصب تناسلی آقایان می شود. استفاده از گیاه جینسینگ در مردان موجب بالا رفتن تعداد و کیفیت اسپرم می شود. همچنین می تواند از بروز اختلالات جنسی به میزان بسیار زیادی جلوگیری نماید. همچنین موجب هورمون سازی بدن آنها می شود. 

خواص درمانی گیاه جینسینگ

خواص جینسینگ برای لاغری

این گیاه با بالا بردن سوخت و ساز بدن و همچنین افزایش انرژی می تواند در کاهش وزن موثر باشد. این گیاه را می توان به صورت یک چای مصرف نمود. که خود موجب از بین رفتن چربی های اضافه بدن می شود. از طرفی چای آن می تواند از جذب چربی های اضافی نیز جلوگیری نماید.استفاده از این گیاه دارویی موجب کاهش اشتها و در نهایت جلوگیری از افزایش وزن و موجب لاغری می شود.

.

فواید جینسینگ برای پوست و مو

جلوگیری از ریزش مو و سرطان های پوست از خواص بی نظیر گیاه جینسینگ می باشد. همچنین این گیاه با از بین بردن استرس بدن می تواند موجب شادابی پوست سر شود. و رشد موها را بهبود بخشد. همچنین این گیاه با کلاژن سازی از بروز پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. همچنین با مبارزه با رادیکال های آزاد از کدر شدن و ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می نماید.

این گیاه می تواند پوست صورت را از ایجاد چین و چروک محافظت نماید. از طرفی با تسکین بخشیدن اعصاب، موجب شادابی و روشن شدن پوست صورت شود. همچنین برای درمان خشکی پوست نیز بسیار موثر است. تنظیم چربی پوست صورت از دیگر خواص این گیاه برای پوست می باشد. با تنظیم متابولیسم بدن می تواند بیماری های پوستی را نیز درمان کند.

.

مصرف در بارداری

مصرف جینسینگ در بارداری می تواند سرگیجه و حالت تهوع های بارداری را کاهش دهد. اما مصرف آن بدون مشورت پزشک ممکن است موجب عوارض گردد. احتمال خونریزی در دوران بارداری و احتمال مشکل در زمان تولد نوزاد از عوارض مصرف جینسینگ در بارداری است. به طور کلی استفاده نکردن از آن در دوران بارداری بیشتر توصیه می شود.